به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد، در ابتدای این بازدید "دهقان" سرپرست فرمانداری از رئیس جهاد کشاورزی بخاطر رضایت مردم و کشاورزان از آن اداره، تقدیر و تشکر نمود.

سپس "رحمتیان" مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد ضمن بیان سخنانی در خصوص وضعیت کشاورزی شهرستان بهاباد، گفت: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در بهاباد شامل 3700 هکتار محصولات زراعی و 4500 هکتار محصولات باغی است که دارای تنوع محصولات فراوانی می باشد.

وی همچنین افزود: شغل اکثر مردم بهاباد کشاورزی و دامداری می باشد به طوری که حدوداً 40 تا 45 درصد به طور مستقیم و 95 درصد جمعیت نیز به نوعی با کشاورزی در ارتباط هستند و از لحاظ رتبه بندی در استان، بهاباد بعد از شهرستانهای ابرقو، خاتم و طبس، رتبه چهارم را در تولید محصولات کشاورزی کسب نموده است.

وی گفت: زعفران بهاباد در سطح دنیا و زیره سبز در سطح کشور از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی برخوردار است و حرف اول را می زند و همچنین در این زمینه نیز سعی خواهیم کرد آن را به مرحله تولید انبوه برسانیم.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به کمبود نیرو، حجم کاری زیادی انجام شده است و نسبت به شهرستان های دیگر در تمام امور نمونه می باشیم و اگر مسئولین کمی از ما حمایت کنند ما می توانیم نقش عظیمی در اشتغالزایی منطقه داشته باشیم.

در ادامه: رحمتیان گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده در زمینه های: تسطیح اراضی، احداث کانال های آبیاری، برگزاری کلاسهای آموزشی ترویج، ایجاد مزارع نمایشی گندم جهت ارائه بهترین ارقام به کشاورزان، بازدید از واحدهای تولیدی بانوان، مبارزه به علف های هرز، آبیاری کوزه ای، آبیاری تحت فشار، پرورش گاو شیری و ... ارائه نمود.

وی همچنین گفت: در بخش کشاورزی تخصصی حدود 70 کیلومتر لوله گذاری چاه کشاورزی در یکسال گذشته داشته ایم.

وی افزود: میزات اعتبارات هزینه شده در طرح های آب و خاک در سال 90 ـ 89 مبلغ 2863 میلیون ریال و جهت احیاء و مرمت قنوات 10 میلیارد ریال هزینه شده و در سال جاری نیز مبلغ 20 میلیارد ریال جذب اعتبار داشته ایم.

وی همچنین گفت: در زمینه پرورش مرغ گوشتی با هزینه خودمان اقدام به دایر نموده کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای نموده ایم و 70 نفر موفق به دریافت مدرک در این زمینه شدند.

در ادامه دیدار "دهقان" سرپرست فرمانداری پس از ارائه گزارش فعالیت های جهاد کشاورزی توسط رحمتیان گفت: باتوجه به اینکه حدود یکسال است که در جهاد کشاورزی فعالیت می کنید، فعالیتها و کارهای زیادی انجام داده اید که قابل توجه می باشد و این نشان از همت و تلاش فراوان شما در این عرصه را می رساند.

وی در ادامه گفت: باتوجه به وجود شاخص های خوب، نیروهای بافکر و تحصیل کرده در بخش کشاورزی، باید وقت خودمان را در این زمینه معطوف نموده و برنامه هایی برای تدوین سند چشم انداز یکساله همراه با اولویت بندی را در نظر داشته باشیم.

وی در پایان گفت: بهاباد خاک و منابع خوبی دارد ولی متأسفانه نیروهایی که وجود دارند انگیزه کافی برای کشاورزی ندارند و ما باید این انگیزه را با ارائه تسهیلات و مشاوره در آنها به وجود آورده و انشاالله با همکاری و حمایت یکدیگر بتوانیم رتبه شهرستان را در بخش کشاورزی بالا ببریم.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا